Ovocné a zeleninové štavy prospívají!

18. března 2013 v 21:27 | Adeel†
Ovocné a zeleninové šťávy přirozeným způsobem obnovují vitalitu našeho organismu, hlavně vysokým obsahem vitamínů, minerálů a dalších významných látek. Pití čerstvě vylisovaných šťáv čistí a detoxikuje organismus, podporuje správné trávení, dodává tělu energii a vitalitu a v létě dává našemu tělu i potřebnou tekutinu.

Nedoslazované šťávy jsou pro naši linii daleko prospěšnější než doslazované džusy a jiné přeslazené nápoje. Nejlepší jsou plody ze zahrádek nebo domácí, nedovážené ovoce - dovozem totiž plody trpí a nemáme nikdy záruku, jestli jsou čerstvé nebo jestli byly sklizeny ve správnou dobu.
Některé plody jsou však "neodšťavitelné" - jako třeba banány, příliš moučná jablka, přezrálé broskve nebo meruňky.... Nevadí! Můžeme rozmixovat ve šťávě z jiného ovoce - vznikne tak víc možností kombinací a tím i chutí. Mixované nápoje navíc můžeme ochutit mraženým ovocem a pochutnat si na osvěžujícím chladném drinku.
Zeleninové šťávy např. z mrkve, petržele či celeru, i některé nápoje z ovoce, zase jsou dochutit různými rozmixovanými bylinkami, či obilnými klíčky, vzniknout tak chuťově zajímavé koktejly.
Zdravé nápoje můžeme připravit z plodů zahrádky - například z rybízu, jehož bobule obsahují zejména vitamín C - ten má ze všech bobulovin největší podíl ovocných kyselin, plody nemají vysokou energetickou hodnotu, obsahují hlavně hodně vody. Na vitamín C je bohatý i angrešt, který obsahuje také vitamíny skupiny B a minerály - hořčík, vápník a draslík. Bobulovité plody se hůř zpracovávají v odšťavovači.
Využit lze i ovoce z našich lesů a strání - třeba borůvky - jejich barviva zvyšují zrakovou ostrost. Jsou bohaté na vitamíny, a to zejména vitamín C, vitamíny skupiny B a beta-karoten. Z minerálů to je hořčík, vápník, fosfor a síra. Ostružiny mají především také hodně vitamínu C, mědi a hořčíku. Bioflavonoidy chrání před volnými radikály a působí tak preventivně proti procesu stárnutí. Stejně tak jako maliny.
Milovníci zeleniny zase ocení mrkvové, špenátové a rajčatové šťávy. Z mrkvových jsou nejlahodnější šťávy z karotky. Mrkev obsahuje betakaroten - provitamín vitamínu A, jeho má rekordní obsah - pomáhá proti únavě očí. Dále obsahuje selen - stopový prvek pomáhající z těla odvádět volné radikály, z minerálů pak má mrkev vitamíny D, E, K. Mrkev díky svému obsahu prospěšných látek zastavuje proces stárnutí a omlazuje, podporuje růst vlasů a nehtů a pečuje o hezkou pleť, posiluje srdce a krevní oběh a celkovou imunitu organismu.

Rajčatová šťáva, která se snadno vyrobí, obsahuje antioxidant lykopen, díky kterému mají zralá rajčata protirakovinové účinky. Lykopen posiluje imunitu, chrání pleť před negativními vlivy UV záření a vznikem vrásek. Pokožce, vlasům a nehtům prospívá v rajčatech i biotin, kyselina listová zase podporuje krvetvorbu.

Tip Ovocné šťávy řeď vodou nebo minerálkou, nápoj má pak menší kalorickou hodnotu, navíc více osvěží.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se ti tady?

ano
ne
nevím

Komentáře

1 Ovocné šťávy Ovocné šťávy | Web | 7. srpna 2017 v 11:21 | Reagovat

Děkuji, super je hlavně banán a borůvky. Nebo i kiwi :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama